JE TRIP MET DEWATERBUS UITSTIPPELEN IN 6 STAPPEN - ZO LEES JE ONZE DIENSTREGELING

DEEL DIT ARTIKEL


Op deze website vind je de dienstregeling van DeWaterbus. We geven je graag een concreet voorbeeld dat duidelijk illustreert hoe je onze dienstregeling juist leest.

Voorbeeld

Anna woont in Kruibeke en wil op zaterdag naar de markt in Antwerpen. Ze wil graag om 10u30 op de markt zijn en ten laatste om 16u weer thuis zijn.

 

1. Aangezien ze op zaterdag wil varen, kijkt ze in de tweede tabel. De eerste tabel is voor weekdagen en de derde voor zondagen en feestdagen.

 

 

2. Van Kruibeke naar Antwerpen gaat ons traject van zuid naar noord. In de dienstregeling staat de richting standaard ingesteld op ‘noord naar zuid’. Anna klikt dus eerst op de knop ‘wijzig richting’ links bovenaan de tabel, zodat Hemiksem (de meest zuidelijke halte) bovenaan staat.

3. Voor de vertrekuren in Kruibeke, kijkt Anna naar de tweede rij.

4. Ze neemt DeWaterbus om 9u40 in Kruibeke. Boot D2 stopt om 10u aan de halte Steenplein in Antwerpen. Van daar gaat ze te voet of met de fiets naar de markt.

5. Voor de terugrit wijzigt Anna met de knop linksboven de richting in ‘noord naar zuid’, zodat Lillo (de meest noordelijke halte) bovenaan staat. Nu vaart ze immers het traject van het noorden naar het zuiden.

6. Om 15u neemt ze DeWaterbus aan de halte Steenplein. Boot D2 zet haar om 15u17 af in Kruibeke.

Wat met rode en doorstreepte uren?

  • De rode uren zijn de spitsuren. Tijdens die uren krijgen passagiers die DeWaterbus voor woon-werkverkeer gebruiken voorrang. We beperken dan ook het aantal fietsen aan boord. Wil je DeWaterbus voor recreatieve redenen gebruiken? Dan raden we je aan om een boot vroeger of later te nemen.
  • De doorstreepte uren zijn uren waarop we tijdelijk niet varen omdat schepen in onderhoud zijn. We werken volop aan de uitbreiding van onze vloot, zodat we onze dienstverlening kunnen optimaliseren.

Wat met storingen?

Storingen worden steeds bovenaan de homepage gemeld met het nummer van het schip (bijvoorbeeld D1). In de dienstverlening zie je dan welke vertrekuren aan welke haltes wegvallen.

Stel dat op zaterdag schip D1 om 10u wegvalt door een technische storing. De reparatie zal nog de hele dag duren, waardoor het schip pas zondag opnieuw zal varen. Alle uren van D1 vallen zaterdag dus weg, zoals hieronder aangeduid.

Heb je nog vragen over onze dienstverlening? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.